Tuesday, October 10, 2006

Bistånd till Nordkorea?

Nog för att jag visste att svensk biståndspolitik i fler än ett avseende var och är totalt omoraliskt. Det bygger på tvångsvis stöld av hederligt folks pengar och är i bästa fall meningslöst men alltför ofta direkt skadligt som när det används för att subventionera palestinierna.

Och nu via Johan Norberg ser jag att Sverige ger bistånd till.....Nordkorea! Nordkorea! Det är ju så otroligt dumt att hade det funnits utrymme för det hade jag tagit mig för pannan med båda händerna.

Och som om själva idiotin i att skicka en massa pengar för att upprätthålla en stalinistisk kommandoekonomi inte vore illa nog så kommer nyblivna biståndsministern Gunilla Carlsson med en av de mer idiotiska uttalanderna hittills i år (vilket säger en hel del med tanke på den hårda konkurrensen):

"Jag vill inte i dag säga att vi omedelbart stoppar det här. Det är relativt lite pengar och har ingen koppling till regimen, men däremot till delar av det officiella Nordkorea."

Officiellt Nordkorea utan koppling till regimen? Är det möjligt att uttrycka sig mer korkat än så? Nåja, nu har vi iaf fått ytterligare en illustration av farorna med könskvotering.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home